dimecres, 14 de febrer de 2007

La volta als ponts (I)

Em costa prou passar-me per ací últimament, perquè el poc temps en que puc seure'm a l'ordinador el tinc dedicat a un projecte del que sabreu alguna cosa més en unes setmanes, però vaig a donar-li un poc "d'espenta" al diari començant altra sèrie, tot i que aquesta la finalitzaré en pocs dies, a diferència de les altres que no tenen un límit definit en principi.
I aquesta vaig a dedicar-la als ponts d'Alcoi, que mereix el seu apel·latiu de "Ciutat dels Ponts" (el qual sembla va ser invenció del recentment desaparegut Alberto Miralles Carbonell, en un article dedicat al nostre poble que va estar publicat al ABC al 1923), perquè en tenim registrats més de trenta, tot i que ací em centraré en els 24 més representatius o interessants, tots amb imatges obtingudes per mi i per l'amic David en un parell d'excursions que realitzàrem fa unes setmanes.
Els ponts han sigut molt importants ja en el mateix naixement de la vila d'Alcoi, com veurem, i en la seua posterior expansió urbana, tan condicionada per la nostra abrupta i difícil orografia, solcada per barrancs. Fins i tot havem creat una expressió pròpia i molt comú com a sinònim d'anar "a passejar", i que és precisament la que dóna títol a la sèrie: "pegar la volta als ponts".

Editat 11/01/2012: Temps després d'aquests articles, sóc conscient de les diverses errades que hi han, així que no s'ho agafeu tot al peu de la lletra. Algun dia ho revisaré.