dimarts, 8 de maig de 2007

De por qué vuela un avión

De por qué vuela un avión,
o un volcán entra en acción.
¿A qué distancia está la Luna?
¿Quién inventó la vacuna?
¿Cómo nace un caracol?
¿Cuántos años tiene el Sol?
En el Libro Gordo
la respuesta encontrarás,
mientras te diviertes
todo, todo, aprenderás.

Aquesta era la cançoneta amb la que començava El Libro Gordo de Petete, uns programetes d'uns 2 minuts de duració que constituïen tota la font del saber de la meua generació, perquè a més venien complementats amb uns fascicles que s'enquadernaven en toms.

Petete era un estrany pingüí de color rosa que, en la versió espanyola (el programa era original d'Argentina, però ací va ser doblat), parlava en vers i anava acompanyat d'una xica, mentre un narrador explicava ajudat de dibuixos animats el tema del dia, que podia ser qualsevol cosa. Ací a Espanya va arribar cap a l'any 80, i tinc records, apart de veure el programa, de manejar prou els llibres, encara que jo no els vaig tindre mai (serien d'amics? de cosines?). El que sí que tinc, i ha sigut un descobriment sorprenent després d'una prospecció arqueològica per ma casa, és una cinta de cassette editada per Belter-Bruguera i anomenada El Oyemira Gordo de Petete, on hi han gravades algunes lliçons del programa i la famosa cançoneta que he posat al començ. Com que l'única pletina de cassette que tinc és la del cotxe, no he pogut resistir la temptació i me l'he posat aquest matí mentre me'n anava a Bocairent a fer de guia, venint-me records de fa més de 20 anys (el temps que faria que ningú tocava esta cinta). La situació ha sigut un poc surrealista i absurda, però puc dir que sé alguna cosa més dels cangurs, els robots, les abelles, la roda, el calamar, l'atmosfera, la corbata, el radar, el centre de la Terra, els cometes, el futbol i els icebergs.
Per la xarxa soles he trobat aquest vídeo del programa argentí, però al menys podeu escoltar la seua coneguda melodia:

El Libro Gordo te enseña,
el Libro Gordo entretiene,
y yo me despido contento,
hasta el programa que viene.

2 comentaris:

Xufi ha dit...

Jo l'unic que m'han recorde del Petete es del programa que fea este tío tan geig, com es diuuuuu, chei el que eixía en la Inma del Moral, be sabrás qui es. Donç be, (aixó llegit en plan yayo sebolleta) jo m'han recorde que per l'anyyyyyyy...... de la cançó de "Que guena estás Caaaarolina, naninonenone noeno..."

Viper ha dit...

Jajaja! Precisament, el Libro Gordo de Pedrete, de Pedro Ruiz. Pa que després vaja donant-se-les de intel·lectual. Si és que... tots tenim un passat, i si no que li ho diguen a Miguel Bosé.