dimecres, 30 de setembre de 2009

Ruta càtara (i VI)

Arribat ja l'últim dia del viatge, soles quedava tornar cap a casa i, ja que venia de pas, parar en Girona, on vam tindre també guia local.

La ciutat conserva molt bé el seu nucli medieval, i apart han tingut bones campanyes de restauració, destacant les muralles i el barri de la jueria.

És famosa també la seua catedral gòtica feta amb una única i gran nau, però malauradament no vam poder entrar, perquè ens venia el temps justet i tampoc ens apetia massa pagar els 10 euros per cap que demanen, així que ho deixàrem per a altra ocasió.

Vam dinar allí, retrobant-nos amb la cuina pàtria, tot i que a base de menús del dia ens havíem apanyat prou bé al llarg de tot el periple francés, i per la vesprada ja vam seguir amb el viatge de tornada.

Com a conclusió, la veritat és que el viatge ha anat molt bé, tot i les reserves inicials que tenia respecte a aquesta modalitat. Tant el conductor com la guia acompanyant van estar molt atents i van tindre diversos detalls amb nosaltres, i amb la resta del passatge tampoc vam tindre cap problema, i fins i tot vam fer amics. L'hotel també va ser un encert, i els llocs a visitar, amb els matisos que he anat comentant en aquesta sèrie de retalls, van cobrir les nostres expectatives, així que podem donar-nos per satisfets.