dissabte, 24 d’octubre de 2009

Memòries d'una fàbrica

Vaig veure ahir a la premsa que Pau Galbis presentava dos documentals que ha realitzat sobre aspectes d'Alcoi al Centre Cultural. Un d'ells, El capità dels bascos, ja el vaig enllaçar fa un temps, i ara m'he trobat en els comentaris d'aquell retall que també està disponible l'altre, Memòries de Tossals, que tracta sobre la famosa empresa "Antonio Peralta S.A.", la qual va fer fallida al 1990 i després es transformà en cooperativa amb el nom de "Filatura Tossals", fins la seua definitiva desaparició al 2005. Un gran testimoni de que les fàbriques, a més d'infraestructures i empresaris, sobre tot són els seus anònims treballadors.


2 comentaris:

Osukaru ha dit...

I que dic jo: Al canal de TV (per dir-li d'alguna forma) eixe que tenim a Alcoi, no li interessaría tindre i fer aquest tipu de documentalets en canvi de taaaanta tontería???.

Pense que ja ho vaig dir, però em fa molta llàstima que s'haja llançat a perdre totes les fàbriques del molinar...

Viper ha dit...

I ja no al nostre cutrecanal local, si això ho fa TV3, no podria fer-ho Canal 9?

I del Molinar no em parles, no em parles, que això ja és una qüestió personal... he de fer un retall un dia d'estos...