divendres, 4 de desembre de 2009

Desvariant de la variant

Aquest matí, venint des de Muro, m'he trobat de sobte amb un dilema: Alcoi (sud) o Alcoi (nord). Dos paraules, soles dos paraules, que acaben amb anys i dècades d'embotellaments, de sorolls, de contaminació, de tardar mitja hora en travessar la ciutat, de poca qualitat de vida, en definitiva, sobretot al voltant de les travessies Alameda, Joan Gil-Albert, Entença, Alçamora i Santa Rosa.
Un món de possibilitats s'obria davant meu i, decidit, m'he llançat per Alcoi (sud) a explorar noves terres i noves perspectives. La depuradora i les fàbriques dels Algars per ací, un viaducte de 500 metres sobre el Serpis, una visió poc habitual d'Alcoi des de l'est, on anirà la futura connexió amb l'hospital;  una nova alternativa amb Alcoi (centre) i, en un sospir, 3 o 4 minuts, ja estava a l'altre costat, amb una perspectiva magnífica de les ruïnes del Molinar (a veure si ara ja se'n recorda algú de que estan allí).
A falta d'acabar els trams del Barranc de la Batalla, Muro i el port d'Albaida, ja tenim ací la gran obra del segle XXI d'aquestes comarques. A gaudir-la.

3 comentaris:

Shine McShine ha dit...

Vols dir que ja està oberta? Quina alegria! Jo es que des de que estic d'exili a Barcelona que no m'antere de res.

Viper ha dit...

Un tram soles, Shine, però suficient per a desviar el tràfic d'Alcoi.

Quan tornes t'ho trobaràs :)

german ha dit...

ara fa falta, només, esbrinar què serem capaços de fer amb ella! :)