dimarts, 2 de març de 2010

L'altre blog

Altra metodologia que enguany m'he decidit a posar en pràctica a classe és, precisament, la realització d'un blog entre alumnes i professor.
Em venia molt bé per als meus propòsits l'assignatura optativa de 3r d'ESO anomenada "Taller del Geògraf i de l'Historiador", ja que no hi havia cap contingut programat i he tingut prou llibertat per a dissenyar-la. A més, soles tinc cinc alumnes, així que millor ocasió no tindria per a fer "experiments educatius".
La idea, bàsicament, és dedicar cada trimestre a una disciplina (Història, Geografia i Història de l'Art), i desenvolupar-les a base de mòduls on s'apropen a les diferents eines utilitzades, sempre reflectint-ho al seu blog respectiu. De les dos classes semanals que tenim, una la fem "teòrica" i l'altra la realitzem a una aula d'informàtica.
De moment la cosa sembla que té èxit, i l'únic problema és que deuen pensar que no som històrics, sinó prehistòrics, i ens ha tocat una aula feta amb restes d'ordinadors de l'inici de l'era Quaternària, així que tècnicament ens veiem moltes vegades limitats.
De tota manera, com dic, ens va prou bé, ja faré un resum de l'experiència a la fi del curs.
Ací el blog (amb la meua "identitat" real, clar, que no és qüestió que els alumnes coneguen  aquest "Diari de Retalls"):