dissabte, 30 d’abril de 2011

Quina nit la del dijous!

Un grapat de gent, els suficients per omplir el Teatre Calderón, vam tindre la sort de gaudir dijous passat d'un gran espectacle: Música de telers, una producció que aglutina sis propostes diferents del panorama musical alcoià, cadascuna amb el seu peculiar estil. Però no es tracta tan sols d'una successió d'actuacions, sinó que el fil conductor és el procés d'industrialització alcoià (el de qualsevol poble, en realitat) i la lluita constant dels treballadors, presentat a través de projeccions audiovisuals.


Els protagonistes en qüestió van ser Pelandruska, Batà, Hugo Mas, Arthur Caravan, We Are Not Brothers i Verdcel, anant des de la música instrumental de caire folklòric fins al jazz, la cançó d'autor, el rock o la música electrònica (l'única que em va "xirriar" un poc, per cert, però ha d'haver de tot). El colofó, no per esperat menys aborronador, va ser la versió conjunta de la cançó que dóna nom al concert: El meu poble, Alcoi.
Un espectacle magnífic, en definitiva, que va demostrar la qualitat i l'esforç de la "contracultura" local, i al qual van deixar ben clar, "con un par", que si havien tingut aquesta oportunitat al seu poble (l'estrena va ser a Barcelona) era per pur electoralisme, ja que el nostre govern local no és precisament un entusiasta d'aquestes propostes.
Enhorabona a tots, i en especial al "mànager", Pau Grau, el qual em consta que alguna vegada ha passat per ací.

5 comentaris:

dimoni de xiquet ha dit...

Vaig estar al concert i dic que ho vaig passar bè.
El concert fou entretingut.Jo ja coneixia el cd i com tot en aquesta vida alguns grupets m'agraden mes que altres.El conjunt es interessant i mostra que a alcoi es fan bones coses musicals i en valencià que es un valor afegit.
Veig que tu tambè fiques entre cometes la paraula "contracultura" jo no la veig molt clara pero tambè veig que es una paraula que dona molt prestigi.
Fer musica en valencià es dificil i la gent del pp no esta per la labor de promoure-la pero cal dir que el concert fou al teatre calderon i que al calderon no actua ningu sense el vist i plau del pp.
En fin.La meva felicitació a tots els grups que van actuar i al manager pau grau que em fa molta enveja perque parla molt be i ho fa tot tan be...que no sembla que siga alcoià.
salut
dimni

Viper ha dit...

Hola Dimoni.

En efecte, "contracultura" no és una bona definició, seria semblant a allò de "indie" o "underground", supose com una forma d'anomenar allò que no està en mans de les grans productores o no és purament comercial.

I respecte al Calderón, m'imagine que per això els seus aclariments: no haurien actuat mai allí si no estiguérem en plena campanya.

Salut!

#M# ha dit...

Jo els vaig vore a Barcelona, i el concert va ser genial. Tan de bo el tornen a repetir a no tardar molt.

Viper ha dit...

No m'importaria repetir tampoc, no.

Benvingut!

En Grewol ha dit...

Amb ganes m'he quedat jo de anar