dimecres, 12 de setembre de 2012

El bibliotecari

Ara que m'he convertit, entre altres coses, en l'arxiver del Casal, sembla que me s'ha despertat el gustet per la biblioteconomia i documentació, així que aquest estiu he estat provant un gestor de biblioteques per a la meua col·lecció particular alcoiana (els altres hauran d'esperar), ja que l'Excel que he vingut utilitzant des de sempre per a la base de dades acaba sent poc pràctic.
Després de mirar les múltiples variants que hi han al mercat, vaig acabar restringint els requisits: havia de ser pràctic i intuïtiu, visualment agradable, amb els paràmetres de classificació que m'interessen, gratuït i en català.
Finalment, em vaig decidir pel GCstar, i estic molt content. Les fitxes son prou completes i personalitzables, és molt senzill d'utilitzar i, a més, té un entorn gràfic molt vistós i útil, tot simulant les prestatgeries d'una biblioteca.


També té possibilitat de registre de préstecs, però potser hi hagen algunes carències per a un ús professional, a banda que seria impensable obtenir imatge de tots els volums d'una biblioteca pública. Per altra banda, malauradament ja no s'actualitzarà més la versió del Windows, sols la de Linux, però la veritat és que aquesta ja acompleix sobradament les meues expectatives.
De moment he començat pels que tinc ressenyats al blog, i així aprofite les dades i les descripcions, però poc a poc aniré emplenant-la, i potser en un futur em faça altres per a la resta de llibres, còmics, DVDs, CDs...

4 comentaris:

Judith ha dit...

Jo vaig estar mirant alguns programetes per a la meu biblioteca. Volia que acceptara el format MARC que s'utilitza a la majoria de biblioteques, així que no en vaig trobar cap que fora gratuit. Al final ho vaig deixar estar, però és una de les coses que tinc pendents.
Salutacions.

Viper ha dit...

Sí, pel que vaig estar veient, si volies alguna cosa més professional no hi havia més remei que pagar, així que amb aquest tinc prou.

Salut!

Anònim ha dit...

I perquè no et passes a Linux (Ubuntu per exemple) i deixes d'estar en poder del Señor Oscuro?

Pot ser saps d'algú que pot ajudar-te i que a més tens prop del departament...

je je je...

Un defensor del programari lliure.

Viper ha dit...

Algun dia em deixaré temptar, company, supose que és qüestió de gossera, jeje...